Dział Lokali Mieszkalnych
tel. 32 290-18-37
e-mail: lokalemieszkalne@mzzl.pl
Do zadań działu należy:
- przyjmowanie oraz rozpatrywanie wniosków o zamianę lokali komunalnych, wniosków o ustalenie uprawnień do wstąpienia w stosunek najmu lokalu mieszkalnego po śmierci lub wyprowadzeniu się głównego najemcy oraz prowadzenie banku zamian lokali mieszkalnych,
- przydzielanie lokali komunalnych osobom uprawnionym do najmu przez Prezydenta Miasta Sosnowca,
- składanie ofert najmu socjalnego lokali na realizację wyroków sądowych o eksmisję z prawem do lokalu oraz pomieszczeń tymczasowych na realizacje wyroków sądowych o eksmisję bez prawa do lokalu, monitorowanie i przedłużanie umów najmu zawartych na czas określony,
- weryfikacja ilości osób zamieszkałych w mieszkaniowym zasobie Gminy Sosnowiec (wykazy zgonów, wizje lokalne),
- prowadzenie korespondencji z komornikami oraz innymi podmiotami dotyczącej dłużników podmiotów obcych zamieszkujących w mieszkaniowym zasobie Gminy Sosnowiec,
- prowadzenie bieżącej analizy oraz monitorowanie stanu pustostanów pod kątem efektywnego wykorzystania mieszkaniowego zasobu Gminy Sosnowiec.