Miejski Zakład Zasobów Lokalowych w Sosnowcu prowadzi Bank zamian lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Sosnowca na podstawie
§ 13 pkt 1-6 Uchwały nr 96/X/2015 Rady Miejskiej w Sosnowcu z dnia 24 kwietnia 2015r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie zasad oraz kryteriów wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Sosnowca.
Bank zamian działa na zasadzie skrzynki kontaktowej dla najemców zainteresowanych zamianą lokalu mieszkalnego. Bank tworzony jest na podstawie zgłoszeń i prowadzony jest w formie tabeli, która jest udostępniana publicznie na stronie internetowej Zakładu. Zarządca dokonywać będzie kojarzeń osób zainteresowanych zamianą jednakże czynności te nie zwalniają oferentów do samodzielnego poszukiwania i kontaktowania się z potencjalnym kontrahentem w celu omówienia szczegółów zamiany. Dopiero tak skojarzeni kontrahenci, w celu dokonania konkretnej zamiany, osobiście muszą złożyć wniosek o zamianę lokalu.
Czynności związane z zamianą lokalu są wszczynane przez MZZL dopiero po złożeniu przez zainteresowanych najemców wniosków o zamianę.
Warunkiem umieszczenia lokalu w „Banku zamian lokali komunalnych” jest złożenie w Dziale Lokali Mieszkalnych – budynek C (w podwórzu) pokój numer 37, zgłoszenia wraz z oświadczeniem o zgodzie na przetwarzanie i udostępnianie danych osobowych. Formularz zgłoszenia można pobrać na Administracji lub na naszej stronie internetowej. Ogłoszenie umieszczane w Banku zamian jest nieodpłatne i umieszczane jest przez okres jednego roku od daty złożenia wniosku.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Dział Lokali Mieszkalnych – numer telefonu 32 290 18 37.